
Mgr. Michal Samuelčík
individuální psychologické poradenství pro studenty, mladé dospělé a dospívající
OBJEDNÁNÍ – přijímám nové klienty
Objednat se můžete emailem nebo telefonicky. Pokud nezvedám telefon, ozvu se vám později nebo další den.
- Mobil: +420 608 060 130
- E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
CENÍK
Individuální konzultace 800 Kč / 50 minut
Úhradu za konzultaci preferuji převodem na účet nebo QR kódem: 1030536388/5500
Konzultaci je možné zrušit nejpozději 24 hodin předem, jinak je třeba ji uhradit v plné výši.
Pro koho
Studenty a studentky učebních oborů, středních škol a gymnázií
Studenty a studentky vysokých škol
Mladé dospělé, kteří pracují nebo svou cestu zatím hledají
úvodem
S dospíváním, mladou dospělostí nebo studiem VŠ vám může do života přijít mnoho výzev, náročných rozhodnutí a s tím spojená dávka nejistoty. Může být náročné se v sobě vyznat, pochopit se, ujasnit si, kdo vlastně jste a kam v životě chcete směřovat.
Nabízím možnost se společně zastavit, blíže prozkoumat vaši situaci a hledat způsoby, jak ji co nejlépe zvládnout.
Můžeme spolupracovat, pokud byste chtěli:
- dostat se více do kontaktu sami se sebou – vaším tělem, myšlenkami, pocity – a učit se
s tím vším pracovat - více se poznat, vyznat se v sobě a budovat sebedůvěru vycházející z uvědomění vašich silných stránek a ze soucitného přijetí vašich limitů
- pracovat s nejistotou, která může pramenit z volby studijního nebo pracovního zaměření, vztahů, globálních témat, ...
- upravit to, jak moc a jakým způsobem využíváte online svět – může být těžké v této oblasti najít rovnováhu a pochopení
- pracovat se zahlcením – učit se více zakotvit ve vlastních hodnotách, potřebách
a zájmech, abyste se mohli jednodušeji rozhodovat, které možnosti v životě chcete využít a které chcete nechat jít - hledat způsoby, jak pracovat se strachem z chyby a s vysokým tlakem na výkon
a dokonalost - umět lépe pracovat se svými hranicemi – dokázat se za sebe postavit, říct ne a vědoměji se rozhodovat, v čem druhým ještě vyhovím a v čem už ne
- učit se více zklidnit, zpomalit, odpočinout si, dovolit si dopřát si čas pro sebe
- vyznat se v komplikovaných vztazích s druhými lidmi – poznat vaše pocity a potřeby
v daných situacích - mít prostor ke sdílení životních těžkostí a uspořádání myšlenek
O mně
Vystudoval jsem jednooborovou psychologii na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity. Moje profesní cesta začala v personální agentuře, kde jsem vedl pohovory
s kandidáty a vybíral je na vhodné pozice. Během této pracovní zkušenosti jsem si uvědomil, že mě více než nábor láká podporovat lidi v sebepoznání a rozvoji. Přešel jsem tak k vedení workshopů o digitální rovnováze ve společnosti Onfine. Během toho jsem si rozšířil povědomí o tématu sociálních sítí a jejich vlivu na soustředění, emoce, vztahy a další aspekty našeho života. Učil jsem se také pracovat s různými skupinami lidí – s dětmi od třetích tříd po maturanty, s vyučujícími, s rodiči nebo zaměstnanci ve firmách.
Nejvíce se mi zalíbila práce s dospívajícími. Chtěl jsem však mít možnost se setkávat se stejnou skupinou dlouhodobě, abychom mohli navázat hlubší vztah, který nám umožní intenzivnější sebepoznání a rozvoj dovedností. Zároveň jsem také chtěl začít s dospívajícími pracovat i individuálně. A tak jsem v roce 2024 nastoupil na Gymnázium Mojmírovo náměstí jako školní psycholog. Tam se věnuji především individuálním konzultacím, během kterých řešíme například témata týkající se dalšího směřování v životě, zahlcení, tlaku na výkon nebo náročných rodinných a osobních situací. Mimo to se zde věnuju také výuce osobnostně-sociální výchovy. Kromě studentů na střední škole pracuji také s vysokoškolskými studenty, se kterými v rámci předmětu Komunikační trénink rozvíjím komunikační dovednosti
a schopnost učit se z prožité zkušenosti a její následné reflexe. V současnosti začínám svoji cestu jako psychoterapeut a jsem frekventantem Výcviku integrace v psychoterapii.
V poradenství mi jsou blízké přístupy založené na rozvoji všímavosti. Snažím se hledat snadno přístupné mosty, které propojují běžné činnosti s rozvojem soustředění a uvědomováním si aktuálních prožitků. Proto mě oslovují také přístupy založené na sebepoznání skrz pohybové a kreativní činnosti. Například kontaktní nebo divadelní improvizace, malování nebo jiné tvoření. Pro orientaci v mezilidských vztazích a vzájemné pochopení rád využívám principy nenásilné komunikace, kterou jsem několik semestrů trénoval na univerzitě.
Meditační rozvoj všímavosti sám aktivně využívám jako zdroj sebepoznání a psychohygieny už několik let – pravidelně medituji, účastním se intenzivních meditačních retreatů
a vzdělávám se čtením knih. A protože vnímám benefity, které mi rozvoj všímavosti přináší, rád je sdílím s ostatními v rámci vedení meditační skupiny v Centru všímavosti.
